Konecranes toimittaa täysautomatisoituja nostureita Elixir Groupin uuteen jätteenpolttolaitokseen Serbiassa

Konecranes on johtava jätteenkäsittelyalan toimittaja

Konecranes toimittaa kaksi kahmarinosturia Elixir Groupin teollisuuslaitokseen Serbian Prahovoon. Nosturit vastaavat laitoksen kemianteollisuuden kasvavaan energiantarpeeseen. Tilaus kirjattiin joulukuussa 2023, ja toimitukset ja asennukset alkavat lokakuussa 2024.

Hanke sisältää kahden 17-tonnisen nosturin asennuksen laitoksen jätebunkkeriin. Nosturit on suunniteltu suorittamaan useita toimintoja, mukaan lukien erilaisten jätetyyppien jaottelu, eri materiaalien sekoittaminen sekä materiaalin syöttö polttoaineen valmisteluhalliin ja polttoainelinjan syöttölaitteille. Nosturit on suunniteltu jatkuvaan ympärivuorokautiseen käyttöön. Ne tähtäävät läpimenoajan tehostamiseen ja tasaisen polttoaineensyötön ylläpitämiseen jätteiden polttoprosessissa täyttäen samalla tiukat ympäristövaatimukset.

"Neuvottelujen alusta asti Konecranes osoitti korkeaa ammattitaitoa. He auttoivat meitä tunnistamaan erityistä huomiota edellyttävät näkökohdat omassa suunnitteluprosessissamme. Hyvä yhteisymmärrys, nopeat vastaukset ja valmius käsitellä jokainen pyyntömme vahvistivat luottoamme Konecranesin asiantuntemukseen. Yhtiön arvostettu asema, jota tukevat lukuisat suositukset ja vankka huoltoverkosto vahvisti luottamustamme siihen, että projektin toteutus sujuu ongelmitta ja voimme odottaa erinomaista myynnin jälkeistä tukea," sanoi Damjan Karlovčan, Elixir Groupin R&D-projektien toteuttamisesta vastaava apulaisjohtaja.

"Konecranesissa sitoudumme asiakkuuteen yhtä nostolaitetoimitusta laajemmin. Osallistumme kattavaan konsultointiin asiakkaidemme kanssa heti projektin alusta lähtien, ja autamme aktiivisesti optimoimaan tilasuunnittelua, läpimenoaikaa ja materiaalinkäsittelylaitteita, jotta voimme suunnitella mahdollisimman sopivan ratkaisun parhaalla mahdollisella suorituskyvyllä," sanoi Markus Scheibelberger, Konecranesin Kunnossapito- ja Teollisuuslaitteet -liiketoiminnan EMEA-alueen tuotemyynnin johtaja.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Saat tiiviin yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta tästä. Konecranesin johtavat jätteenkäsittelyteollisuuden ratkaisut löytyvät täältä. Hyödyllisen nosto- ja nosturitermistön sanaston (englanniksi) löydät täältä.

Lisätietoja:
Tanja Wilson, viestintäjohtaja, Kunnossapito ja Teollisuuslaitteet
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: +971 56 4141878

Konecranes Media Desk

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 500 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).