Muutoksia Konecranesin johtoryhmässä: Juha Pankakoski nimitetty johtamaan Satamaratkaisut-liiketoiminta-aluetta, Mika Mahlberg jättää yhtiön

Stock exchange releases

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.9.2023 klo 9.00

Konecranes on nimittänyt Juha Pankakosken Satamaratkaisut-liiketoiminta-alueen johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään tänään, 7. syyskuuta 2023, ja raportoi Konecranesin toimitusjohtajalle Anders Svenssonille. Juha Pankakosken edeltäjä Mika Mahlberg jättää Konecranesin johtoryhmän välittömästi ja jatkaa yhtiössä neuvonantajan roolissa 7. marraskuuta 2023 asti varmistaakseen työtehtäviensä sujuvan siirron.

Juha Pankakoski on työskennellyt Konecranesilla vuodesta 2004 asti useammassa keskeisessä johtotehtävässä. Hän on toiminut Konecranesin johtoryhmän jäsenenä ja teknologiajohtajana vuodesta 2015 lähtien.

“Juhalla on monipuolista kokemusta erilaisista tehtävistä liiketoiminnan, valmistuksen ja teknologian alueilta Konecranesilla sekä yhtiön ulkopuolella. Hän on tulevaisuuteen katsova johtaja, jolla on hyvät henkilöstön johtamistaidot, vahva ymmärrys teknologiasta, ja erityisesti digitalisaatiosta, automaatiosta ja vastuullisuudesta. Toivotan Juhalle onnea ja menestystä uudessa tehtävässään”, sanoo Anders Svensson, Konecranesin toimitusjohtaja.

“Samalla haluan lämpimästi kiittää Mika Mahlbergia hänen pitkäaikaisesta työstään Konecranesin menestyksen hyväksi Satamaratkaisut-liiketoiminta-alueen johtajana. Toivotan Mikalle parhainta menestystä tulevaan”, jatkaa Anders Svensson.

Juha Pankakoski ja Mika Mahlberg varmistavat yhdessä työtehtävien sujuvan siirron. Juha Pankakosken seuraaja nimitetään myöhemmin. Siihen asti hän jatkaa teknologiajohtajana uuden tehtävänsä lisäksi.

Juha Pankakosken kuva on tiedotteen liitteenä ja CV on saatavilla Konecranesin internet-sivuilla.

Konecranesin johtoryhmän kokoonpano on 7. syyskuuta 2023 alkaen seuraava:

Anders Svensson, toimitusjohtaja

Teo Ottola, finanssijohtaja

Fabio Fiorino, johtaja, Kunnossapito ja Teollisuuslaitteet

Juha Pankakoski, johtaja, Satamaratkaisut, ja toistaiseksi Teknologiajohtaja

Sirpa Poitsalo, Lakiasiainjohtaja

Anneli Karkovirta, Henkilöstöjohtaja

KONECRANES OYJ

Anders Svensson

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:

Kiira Fröberg,

Sijoittajasuhdejohtaja,

puh. 020 427 2050

Lisätietoja medialle:

Niina Suhonen,

Viestintä- ja markkinointijohtaja,

puh. 040 843 9438

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 300 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).

www.konecranes.com