Konecranesin sitouttava osakepalkkiojärjestelmä 2017 - suunnattu osakeanti

Stock exchange releases

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.12.2023 klo. 12.15

Konecranesin sitouttava osakepalkkiojärjestelmä 2017 - suunnattu osakeanti

Konecranes Oyj:n hallitus on 15.12.2023 päättänyt suunnatusta osakeannista liittyen Konecranesin sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän 2017 palkkioiden maksamiseen.

Osakeannissa luovutetaan 6 868 yhtiön hallussa olevaa Konecranes Oyj:n osaketta vastikkeetta osakepalkkiojärjestelmään kuuluvalle avainhenkilölle järjestelmän ehtojen mukaisesti. Ohjelman perustamisesta ja sen keskeisistä ehdoista on kerrottu 16.6.2017 julkaistussa pörssitiedotteessa.

Päätös suunnatusta osakeannista perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 29.3.2023 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Valtuutuksen perusteella enintään 1 350 000 osaketta voidaan luovuttaa osana yhtiön osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä.

Osakkeet luovutetaan järjestelmään kuuluvalle henkilölle, Konecranesin toimitusjohtaja Anders Svenssonille 2.1.2024. Hallitus on päättänyt, että palkkio maksetaan täysimääräisesti osakkeina. Koska palkkioon ei sisälly rahana maksettavaa osuutta, Anders Svensson maksaa verot palkkiosta kokonaisuudessaan itse. Osakeluovutuksen jälkeen Konecranesin hallussa on 12 788 omaa osaketta.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

puh. 020 427 2050

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 500 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).

www.konecranes.com