Konecranesille seitsemän hybridikäyttöisen RTG-nosturin tilaus Taiwaniin

Konecranes sai vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä CMA CGM Kaohsiung Terminal Co. Limitediltä tilauksen seitsemän hybridikäyttöisen Konecranes Noell ‑kumipyöräkonttinosturin toimittamisesta konsernin konttiterminaaliin Taiwanin pääsatamassa. Nosturit otetaan käyttöön vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä, ja ne on tarkoitus luovuttaa käyttöön vuoden viimeisellä neljänneksellä.

CMA CGM ‑konserni on maailmanlaajuinen meri-, maa- ja ilmakuljetuksiin sekä logistiikkaratkaisuihin keskittyvä toimija, jonka päätoimipaikka sijaitsee Ranskan Marseillessa. Konserni investoi nyt tulevaisuutta varten uusiin laitteisiin. Siksi sen Kaohsiungin satamassa sijaitsevaan konttiterminaaliin on tilattu Konecranesin uraauurtavia ja markkinoiden johtavia hybridikäyttöisiä kumipyöräkontti- eli RTG-nostureita, jotka sujuvoittavat terminaalin toimintaa ja pienentävät hiilidioksidipäästöjä.

”Meillä on vahvaa näyttöä samankaltaisten laitteiden toimittamisesta CMA CGM:n muihin konttiterminaaleihin. Tämä tilaus on osoitus konttienkäsittelyvalmiuksiaan laajentavan konsernin luottamuksesta tekniikkaamme ja asiantuntemukseemme. Konserni toimii eri puolilla maailmaa, joten jatkamme yhteistyömme myötä tuotteidemme toimittamista uusiin maihin”, kertoo Konecranesin satamaratkaisujen aluemyyntijohtaja Jerry Fann.

Seitsemän uutta hybridikäyttöistä Konecranes Noell ‑RTG-nosturia toimivat tavallisessa käytössä akkuvirralla ja suurempaa tehoa tarvittaessa myös dieselillä. Nosturit keräävät jarrutusenergiaa, joka täydentää akun varausta. Dieselin ja sähkön yhdistelmä pienentää polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä merkittävästi, minkä ansiosta nosturit toimivat puhtaammin ja taloudellisemmin. Lisäksi jokaisessa koneessa on ergonominen ohjaamo ja erilaisia älykkäitä ominaisuuksia, jotka parantavat tehokkuutta ja vähentävät kuljettajan väsymistä.

Tilaus on osa Ecolifting™-valikoimaa ja Konecranesin jatkuvaa pyrkimystä pienentää asiakkaidemme hiilijalanjälkiä. Aiomme jatkossakin tehdä enemmän vähemmällä muun muassa optimoimalla dieselkäyttölaitteiden ympäristötehokkuutta sekä edistämällä hybridisaatiota ja täysin sähköisen kaluston käyttöä.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä. Lisätietoja Konecranesin RTG-nostureista on täällä. Lisätietoja Konecranesin RTG-nosturien voimalaitevaihtoehdoista ja hybridikäytöstä on täällä.

Lisätietoja:
Svend Videbaek, markkinointiasiantuntija, Port Cranes, Konecranes
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: +358 40 729 3953

Konecranes Media Desk

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan ratkaisujen globaaleja johtavia yhtiöitä ja palvelee laajaa asiakasjoukkoa eri toimialoilla. Asetamme jatkuvasti alamme parhaat käytännöt, päivittäisistä parannuksista läpimurtoihin kaikkein merkittävimpinä hetkinä, koska tiedämme löytävämme aina turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Konecranes on 16 300 työntekijänsä voimin yli 50 maassa joka päivä mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).