Konecranes on hankkinut Munck Cranes AS:n teollisuusnosturien kunnossapidon liiketoiminnot vahvistaakseen toimintaansa Pohjoismaissa

Konecranes on ostanut norjalaisen Munck Cranes AS:n nosturien kunnossapidon liiketoiminnot. Yritysoston kautta Konecranes saa uusia asiakkaita ja käyttöönsä Munckin suuren asennetun laitekannan Norjassa ja sen ulkopuolella.

Munck Cranes AS on tunnettu ja arvostettu teollisuusnosturi- ja nosturipalvelujen tarjoaja Norjassa, jolla on myös kansainvälistä komponenttivientitoimintaa. Lähes 100 vuoden ajan Munck Cranes on palvellut erilaisia ​​asiakkaita, kuten sellu- ja paperitehtaita, terästehtaita, metallipalvelukeskuksia ja vesivoimalaitoksia. Munck Cranes AS asetettiin konkurssiin toukokuun lopussa, ja Konecranes osti hiljattain nosturien kunnossapidon liiketoiminnot konkurssipesästä.

Hankittujen liiketoimintojen vuotuinen liikevaihto on ollut viime vuosina noin 8-10 miljoonaa euroa ja teollisuusnostureiden kunnossapitoliiketoiminta on ollut selvästi kannattavaa. Hankinnan myötä Konecranes saa käyttöönsä Munckin suureen asennettuun laitekantaan kuuluvat teollisuusnosturit, minkä lisäksi sen teollisuuden kunnossapidon ja laitteiden liiketoiminta-alue saa uusia asiakkaita ja kasvumahdollisuuksia. Ostettu liiketoiminta on työllistänyt noin 40 työntekijää eri puolilla Norjaa neljässä alueellisessa yksikössä.

"Toivotamme Munck Cranesin työntekijät tervetulleeksi Konecranesille ja odotamme innolla, että saamme työskennellä yhdessä kehittääksemme ja laajentaaksemme toimintaa edelleen niin Pohjoismaissa kuin kauempanakin", toteaa Tomas Myntti, Konecranesin teollisuuden kunnossapidon ja laitteiden EMEA-alueen johtaja.

Lisätietoja:
Konecranes Media Desk

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti
[email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla
Konecranes.com
.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan ratkaisujen globaaleja johtavia yhtiöitä, ja palvelee laajaa asiakasjoukkoa eri toimialoilla. Asetamme jatkuvasti alamme parhaat käytännöt, päivittäisistä parannuksista läpimurtoihin kaikkein merkittävimpinä hetkinä, koska tiedämme löytävämme aina turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi Konecranes, 16 600 työntekijänsä voimin yli 50 maassa, on joka päivä mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).