KCI Konecranes fördubblar produktionskapaciteten i kina

KCI Konecranes inviger idag sin andra fabrik i Kina, en milstolpe i företagets kinastrategi. Den nya fabriken kommer att fördubbla företagets produktionskapacitet i Kina och ytterligare stärka KCI Konecranes position på världens kranmarknad.

“Idag glädjer vi oss åt att fira invigningen av vården nya fabriken i Shanghai. Vi har vuxit i rask takt och vi tänker befästa vår position i än högre grad inom denna snabbt växande marknad. Den lokala Att komponenttillverkningen gersker på lokal nivå innebär kortare leveranstider inom Kina och erbiuder för vår del så betyder det att vi har ett konkurrenskraftigt tillverkningskoncept för våra globala kunder, säger Lundmark.

Sedan november 2002 driver KCI Konecranes en monteringsfabrik i Shanghai som tillverkar lintelfrarlyftanordningar med stålkabel och komponenter för kranar med lägre lyftkapacitetavsedda för lägre lyft. Den nya fabriken kommer att fokusera på produktionen av högkapacitets lyfttrallorlyftkärror med högkapacitet avsedda för specialkranar och montering av kranelektronik.

Fabriken rymmer den senaste testanordningen och har ensom har en planerad produktionsvolym produktivite på 400-500 lyfttrallor per årkärror. Fabriken har och har även utrustats för montering avförsetts med monteringsanordningar för tunga lyfttruckar. Fabrikens huvudkunder är både lokala och globala företag inom stål, pappers, - och energiindustrin, samt inom verkstadsindustrin. Fabriken är förlagd intill telferfabriken för lyftanordningar på Futurity Islands Industrial Park i Taopu isom ligger i Putuo distriktetområdet på Futurity Islands industricentrum).

Närvarande vid den stora öppningsceremonin varär Päivi Hiltunen-Toivio, Finlands generalkonsul i Shanghai, Bao Jianqiang, vice borgmästare för Putuoområdet, Wang Heping, borgmästare för Taopu Town, Wang Daming, President på Futurity Island, Pekka Lundmark, vd och koncernchef för KCI Konecranes, samt lokala tjänstemän.

KCI Konecranes är fast beslutet att, som ett av världens ledande kranföretag, etablera långsiktiga samarbeten med Kina. Företaget har tre joint venturebolag som redan ingår i tre samarbetsförhållanden med kinesiska företag och två egna fabriker samt har etablerat två tillverkningsfabriker samt ett brett nätverk av partners och underleverantörer, handelsbolag och auktoriserade leverantörer i Kina. KCI Konecranes sysselsätter 360 personer i Kina.

Ytterligare information lämnas av

Harry Ollila, VD North East Asia

Epost: eller Tel: +86 13 7889 03876

Detta pressmeddelande med bild finns på vår webbsida .

KCI Konecranes. En verkstadskoncern som är världsledande på avancerade lyftutrustningar och underhållstjänster. KCI Konecranes är världsledande inom högkapacitetskranar till processindustrin och skeppsvarv. KCI Konecranes är en global leverantör av specialhamnkranar för hantering av containers och bulkmaterial och även av mobil containerhanteringsutrustning som Reach Stackers och Gaffeltruckar. År 2004 omsatte koncernen 728 miljoner euro. Koncernen har 5000 anställda i 35 länder över hela världen.