KCI Konecranes laajentaa Kiinassa

KCI Konecranesin toiminta Kiinassa on kasvanut nopeasti, minkä vuoksi yhtiö on päättänyt kaksinkertaistaa tuotantokapasiteettinsa Kiinassa. Tuotanto laajenee kattamaan myös suuremman nostokapasiteetin nostimet ja nostolaitteet.

KCI Konecranesin nostintehdas aloitti toimintansa Shanghaissa, Kiinassa marraskuussa 2002. Tehdas on rakennettu KCI Konecranesin tarpeisiin sopivaksi. Tehtaan lattiapinta-ala on 4.300 neliötä ja se sijaitsee 13.300 neliön kokoisella kiinteistöllä Taopussa, Futurity Island – teollisuuspuistossa (Putou District).

Shangain tehtaassa on tähän saakka valmistettu CXT-köysinostimia ja teollisuusnostureiden komponentteja. KCI Konecranes laajentaa nyt tuotantoaan Shanghaissa ja lisää tuotantoon myös Erikoisnosturien valikoimaan kuuluvat suuremman kapasiteetin nostolaitteet, erityisesti raskaat nostovaunut ja raskaiden prosessinostureiden ja RTG-nostureiden ohjauslaitteet.

Uusi tehdas rakennetaan Shanghain tehtaan viereen ja se lisää tehdaspinta-alaa 4.000 neliöllä. Laajennuksen myötä työntekijöiden määrä lisääntyy ensi vaiheessa noin 100 henkilöllä. Uusi tehdas valmistuu vuoden 2005 puoliväliin mennessä.

Laajennussuunnitelmaan sisältyy myös uusi Tianjinissa, lähellä Pekingiä sijaitseva Erikoisnostureiden kokoonpanotehdas.

KCI Konecranesilla on Kiinassa täydet liiketoimintalisenssit. Tuotantokapasiteetin laajentaminen Shanghaissa vahvistaa entisestään konsernin asemaa Kiinan nostolaitemarkkinoilla.

Lisätietoja antaa:

Stig Gustavson, konsernin toimitusjohtaja, puh. 020 427 2000

KCI Konecranes, jonka pääkonttori sijaitsee Hyvinkäällä, on maailman johtava uudenaikaisiin nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konepajakonserni. KCI Konecranes on maailman johtava raskaiden prosessinostureiden toimittaja sekä satamien massatavara- ja konttinostureiden maailmanlaajuinen toimittaja ja telakkanostureiden johtava toimittaja. Vuonna 2003 konsernin liikevaihto oli 665 milj. euroa. Konsernilla on 4350 työntekijää yli 30 maassa eri puolilla maailmaa.