ISO:n tunnustus suunnittelutoiminnan kehitysjohtajalle

Kansainvälinen standardisointijärjestö ISO on myöntänyt tunnustuksen (ISO Certificate of Appreciation) KCI Konecranesin suunnittelutoiminnan kehitysjohtaja Ilkka Riikoselle. Tunnustus annettiin Ilkka Riikoselle toukokuussa 2004 järjestetyssä ISO:n konferenssissa Kiotossa, Japanissa.

ISO:n kunnianosoitus myönnettiin Ilkka Riikoselle tunnustuksena hänen ansiokkaasta ja merkittävästä työstään nostureihin liittyvien standardien luomisessa. Ilkka Riikonen on toiminut ISO:n nosturiteknisen komitean Silta- ja pukkinosturit -alakomitean (TC96/SC9) puheenjohtajana vuosina 1983-2003.

”Ilkka Riikonen on kansainvälisesti arvostettu nosturien rakenneanalyysien asiantuntija. Hänen panoksensa kansainvälisten standardien yhtenäistämisessä on ollut merkittävä”, kertoo Harry Ollila, konsernin varatoimitusjohtaja, liiketoiminnan kehittäminen.

Ilkka Riikonen on ollut mukana lukuisissa kansallisissa ja kansainvälisissä standardisoimisjärjestöissä. Hän on toiminut myös FEM:in (European Material Handling Federation) raskaiden nostolaitteiden jaoston presidenttinä vuosina 1994-1996. Tällä hetkellä Ilkka Riikonen toimii Euroopan standardisointijärjestön CEN:in Silta- ja pukkinosturit –työryhmän koollekutsujana.

Lisätietoja antaa:
Suunnittelutoiminnan kehitysjohtaja Ilkka Riikonen, puh. 020 427 2064

KCI Konecranes on maailman johtava uudenaikaisiin nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konepajakonserni. Se on myös maailman johtava raskaiden prosessinostureiden toimittaja sekä satama- ja telakkanostureiden maailmanlaajuinen toimittaja.

ISO on maailmanlaajuinen kansallisten standardinsointiyhteisöjen keskusjärjestö, joka toimii läheisessä yhteistyössä kansainvälisten organisaatioiden, hallitusten, teollisuuden, liike-elämän ja kuluttajajärjestöjen kanssa. ISO on julkisen ja yksityisen sektorin välillä toimiva sillanrakentaja.