Konecranes sai kolmannen RTG-nosturitilauksen Malta Freeport Terminalsilta

Konecranes kertoi 31. toukokuuta Malta Freeport Terminalsilta saamastaan kumipyöräkonttinostureiden (Rubber Tired Gantry, RTG) tilauksesta. Tilaukseen sisältyi myös optio, jonka perusteella yritykset allekirjoittivat elokuussa sopimuksen kymmenen RTG-nosturin lisätoimituksesta. Nostureiden toimitus alkaa vuoden 2008 toisella neljänneksellä. Tämä on Malta Freeport Terminalsin kolmas Konecranes RTG-tilaus, jonka toimituksen jälkeen yrityksellä on 30 Konecranes RTG-nosturia.

Uusin tilaus on osa meneillään olevaa projektia, jossa Malta Freeport Terminals lisää terminaalinsa kapasiteettia vastaamaan lisääntynyttä konttiliikennettä. Nykyiset RTG-nosturit vaihdetaan tuottoisampiin ja luotettavampiin, mikä sekä nopeuttaa toimintaa että vähentää seisonta-aikoja. Malta Freeport Terminalsin omistaa maailman kolmanneksi suurin varustamo, ranskalainen CMA CGM.

Olemme hyvin tyytyväisiä saadessamme tämän kolmannen suuren tilauksen Malta Freeport Terminalsilta. Yritys on merkittävä toimija Välimeren alueella ja meille erittäin tärkeä asiakas, sanoo Aku Lehtinen, johtaja, RTG-nosturit. Olemme tehneet yhteistyötä monta vuotta ja teemme kaikkemme palvellaksemme Malta Freeport Terminalsia hyvin myös tulevaisuudessa.

Tilatut 8-pyöräiset RTG-nosturit ovat samanlaisia kuin toukokuussa tilatut. Niiden nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat nostaa kaksi konttia yhdellä kertaa. Nosturit voivat pinota kuusi konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain.

Lisätietoja antavat:
Lehdistö
Aku Lehtinen, johtaja, RTG nosturit
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: 020 427 2665

Talouslehdet ja analyytikot
Paul Lönnfors, Sijoittajasuhdepäällikkö
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: 020 427 2050

Tämä tiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Kuvateksti:
Konecranes sai Malta Freeport Terminalsilta kymmenen RTG-nosturin lisätilauksen.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2006 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 1 483 milj. euroa. Yrityksellä on 8 000 työntekijää ja yli 370 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com