KCI Konecranesin RTG-nostureita ja trukkeja maltalaiselle satamalle

Malta Freeport Terminals Ltd. on tilannut KCI Konecranesilta 13 kontinkäsittelylaitetta. Tilaus käsittää 10 kumipyöräkonttinosturia (8-pyöräisiä RTG-nostureita), kaksi trukkia tyhjien konttien käsittelyyn ja yhden 37-tonnin haarukkatrukin sekä modernisaatiopalvelut, joista vastaa KCI Konecranesin satamahuoltoyksikkö. Toimitukset alkavat kuluvana vuonna ja jatkuvat ensi vuoteen. Tilaukseen sisältyy myös optio kuuden RTG-nosturin lisätilauksesta.

Malta Freeport Terminals Ltd. on käynnistänyt 40 milj. euron investointiohjelman, jonka tavoitteena on lisätä sataman kapasiteettia 1.46 milj. TEU:sta  2 milj. TEU:hun kolmen seuraavan vuoden aikana. Investoinnin myötä Malta Freeport voi käsitellä myös suurimpia konttialuksia ja näin kasvattaa markkinaosuuttaan Välimeren alueella.

Malta Freeport valitsi KCI Konecranesin laitteet niiden korkean suorituskyvyn, alhaisten kokonaiskustannusten ja hyvän kansainvälisen maineen perusteella. ”KCI Konecranes tunnetaan korkean laadun toimittajana”, sanoo Malta Freeport Terminalsin toimitusjohtaja Uwe Malezki. “KCI Konecranesin laitteet ovat erittäin helppokäyttöisiä ja toimivia. Tällä alalla työskentelevinä tunnemme hyvin markkinoilla toimivat valmistajat, sillä asiakkaat keskustelevat keskenään ja vaihtavat kokemuksiaan eri valmistajista. Tällä tavoin päädyimme KCI Konecranesiin. Heillä on hyvä maine ja uskomme, että myös heidän huoltopalvelunsa ovat huipputasoa.”

Uudet 8-pyöräiset ja täysin sähkömekaaniset  and tRTG-nosturit voivat pinota yhden konttikerroksen enemmän kuin satamassa tällä hetkellä käytössä olevat nosturit. RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia ja ne voivat nostaa kaksi konttia kerralla ja pinota kuusi konttia päällekkäin. Pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Trukkien nykyaikainen kuormanmittaukseen perustuva hydrauliikkajärjestelmä mahdollistaa nopean lastinkäsittelyn myös alhaisilla moottorin käyntiasteilla johtaen ympäristöystävälliseen alhaiseen polttoainekulutukseen. Trukit voivat pinota 7 konttia päällekkäin.

“Tämä kauppa on hieno osoitus siitä, kuinka SMV Konecranes konttikurottajat ja trukit täydentävät kokonaistarjontaamme, mikä olikin yksi tavoitteistamme, kun hankimme SMV Lifttrucksin syksyllä 2004”, kertoo RTG-nostureiden myynti- ja tuotepäällikkö Aku Lehtinen. “Malta Freeportin omistaa CMA-CGM, joka on maailman viidenneksi suurin konttiliikenneoperaattori. RTG-nosturimme ovat jo menestyneet hienosti Amerikan markkinoilla. Tämä kauppa on tärkeä läpimurto Euroopassa.”

Aku Lehtinen, myyntijohtaja, RTG-nosturit
Sähköposti: [email protected] tai puh. 020 427 2665

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivultamme www.konecranes.com.

Malta Freeport Terminals Ltd on keskeisessä asemassa Välimeren alueella yhdistäessään konttienkäsittelytoiminnan, teollisen varastoinnin ja investoinnit. Freeportista on tällä hetkellä jatkuva yhteys 80 satamaan eri puolilla maailmaa. Näistä 45 satamaa sijaitsee Välimeren ja Mustanmeren alueilla. Strateegisen keskeisen sijaintinsa avulla, Gibraltarin salmen ja Suezin kanavan välisten väylien varrella, Malta Freeport pyrkii yhä merkittävämmäksi tekijäksi asiakkaidensa kansainvälisessä toiminnassa. Yhtiö on tunnettu hyvistä toimintatavoistaan, byrokratian vähäisyydestä ja kyvystään sopeutua nopeasti markkinoiden muutoksiin.

KCI Konecranes. Maailman johtava uudenaikaisiin nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konepajakonserni. KCI Konecranes on maailman johtava raskaiden prosessinostureiden ja telakkanostureiden toimittaja. KCI Konecranes on myös satamien erikoisnostureiden sekä konttikurottajien ja haarukkatrukkien maailmanlaajuinen toimittaja. Vuonna 2004 konsernin liikevaihto oli 728 milj. euroa. Konsernilla on 4850 työntekijää 35 maassa eri puolilla maailmaa.