KCI Koncranesille lisää RTG-nosturitilauksia

KCI Konecranes on saanut heinäkuussa tilaukset yhteensä 34 uudesta kumipyöräkonttinosturista (rubber tired gantry crane, RTG). Nämä tilaukset mukaan lukien KCI Konecranes on saanut tammi-heinäkuun aikana yhteensä 53 uutta RTG-nosturitilausta. Tämä edustaa 20 %:a RTG-nostureiden maailmanmarkkinoista. Uusimpien tilausten toimitukset tapahtuvat vuoden 2006 ensimmäisellä puoliskolla.

APM Terminals tilasi 10 RTG-nosturia Yhdysvaltain länsirannikolla sijaitseviin terminaaleihinsa – kahdeksan nosturia Los Angelesiin ja kaksi nosturia Tacomaan. Tämä tilaus mukaan lukien APMT on tilannut Konecranesilta yhteensä 51 RTG-nosturia ja 30 kiskoilla kulkevaa pukkinosturia (RMG) Yhdysvaltain itä- ja länsirannikolla sekä Meksikonlahdella sijaitseviin terminaaleihinsa.

Houstonin satamalaitos (Port of Houston Authority, PHA) tilasi 12 RTG-nosturia uuteen Bayportin terminaaliin. PHA:lla on tämän tilauksen jälkeen yhteensä 34 Konecranesin RTG-nosturia.

Georgian satamalaitos (Georgia Ports Authority, GPA) tilasi 10 RTG-nosturia Savannahissa sijaitsevaan Garden Cityn terminaaliinsa. GPA on nyt tilannut yhteensä 31 Konecranesin RTG-nosturia.

Multi-Link Terminals tilasi kaksi RTG-nosturia terminaaliinsa Pietariin. Multi-Link Terminals on suomalaisen Containershipsin ja irlantilaisen Forth Portsin muodostama yhteisyritys. Pietarin terminaalissa on tämän jälkeen toiminnassa neljä Konecranesin RTG-nosturia.

Kommentoidessaan viimeaikaisia tilauksia satama- ja telakkanosturitoimintojen johtaja Ilpo Hakala sanoi: ”Heinäkuun aikana saimme ennätysmäärän uusia RTG-nosturitilauksia, mikä osoittaa, että asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä heille jo aikaisemmin toimittamiimme nostureihin. Konecranesin RTG-nosturit ovat markkinoiden tehokkaimpia ja käyttökustannuksiltaan edullisimpia nostureita. Niiden polttoaineen kulutus, haitalliset päästöt ja seisokkiajat ovat niinikään markkinoiden alhaisimpia. Ne ovatkin vakiinnuttaneet asemansa maailman tämänhetkistä huipputasoa edustavina nostureina. Asiakkaamme edellyttävät tuotteiltamme ja palveluiltamme korkeaa laatua, joten myös satamahuoltoyksikkömme ja varaosavarastomme kasvavat lisääntyvien RTG-toimitusten myötä.”

Kaikki nyt tilatut 34 RTG-nosturia ovat 16-pyöräisiä ja niiden kontinkäsittelytehokkuus on huippuluokkaa. Konttienkäsittelytehokkuus saavutetaan nopeilla nosto- ja ajonopeuksilla sekä nykyaikaisilla kuormanhallintaominaisuuksilla, kuten heilunnanestolla ja tarkkuuskohdistustoiminnoilla. Kaikki toiminnot ovat sähkömekaanisia eikä niissä käytetä lainkaan hydrauliikkaa.

Lisätietoja antaa

Myyntipäällikkö Tuomas Saastamoinen, kontinkäsittelylaitteet
Sähköposti: [email protected] tai puh. 020 427 2662

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivultamme www.konecranes.fi.

KCI Konecranes on maailman johtava uudenaikaisiin nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konepajakonserni. KCI Konecranes on maailman johtava raskaiden prosessinostureiden ja telakkanostureiden toimittaja. KCI Konecranes on myös satamien erikoisnostureiden sekä konttikurottajien ja haarukkatrukkien maailmanlaajuinen toimittaja. Vuonna 2004 konsernin liikevaihto oli 728 milj. euroa. Konsernilla on 4850 työntekijää 35 maassa eri puolilla maailmaa.