KCI Konecranesin tuotantokapasiteetti kaksinkertaistuu Kiinassa.

KCI Konecranes juhlii tänään toisen Kiinan tehtaansa avajaisia. Uusi tehdas on merkittävä askel KCI Konecranesin Kiinan strategian toteuttamisessa. Tehdas kaksinkertaistaa yhtiön tuotantokapasiteetin Kiinassa, mikä vahvistaa entisestään KCI Konecranesin asemaa maailman suurimmilla nosturimarkkinoilla.

”Olemme tänään tyytyväisinä juhlineet uuden Shanghain tehtaamme avajaisia. Toimintamme on laajentunut voimakkaasti  ja aiomme jatkaa asemamme vahvistamista näillä nopeasti kasvavilla markkinoilla. Komponenttien paikallinen valmistus lyhentää toimitusaikoja Kiinassa ja luo maailmanlaajuisesti toimiville asiakkaillemme kilpailukykyisen valmistuskonseptin”, KCI Konecranesin toimitusjohtaja Pekka Lundmark toteaa.

KCI Konecranes avasi nostintehtaan Shanghaissa marraskuussa 2002. Tehdas valmistaa köysinostimia ja komponentteja pienemmän nostokapasiteetin nostureihin. Uusi tehdas keskittyy erikoisnostureiden raskaiden nostovaunujen valmistukseen ja nostureiden elektroniikan kokoonpanoon. Tehtaan testauslaitteet ovat viimeisintä teknologiaa, ja sen on suunniteltu valmistavan 400-500 vaunua vuodessa. Tehtaassa on myös valmius aloittaa raskaiden nostotrukkien valmistus. Tehtaan avainasiakkaita ovat sekä paikalliset että maailmanlaajuiset teräs- ja paperitehtaat, yleinen koneenrakennusteollisuus sekä voimalaitokset. Tehdas sijaitsee nostintehtaan naapurissa Taopun kaupungissa, Futurity Islandin teollisuusalueella.

Avajaisiin osallistuivat muun muassa Suomen Shanghain pääkonsuli Päivi Hiltunen-Toivio, Putuon alueen varapormestari Bao Jianqiang, Taopun kaupunginjohtaja Wang Heping, Futurity Island -teollisuusalueen toimitusjohtaja Wang Daming sekä KCI Konecranesin toimitusjohtaja Pekka Lundmark yhdessä paikallisten viranomaisten kanssa.

Yhtenä maailman johtavista nosturinvalmistajista KCI Konecranes on Kiinassa sitoutunut pitkiin kumppanuussuhteisiin. Yritys on mukana kolmessa yhteisyrityksessä ja omistaa itse kaksi tehdasta. KCI Konecranesilla on Kiinassa myös laaja kumppaneiden ja sopimusvalmistajien verkosto. Yrityksellä on maassa 360 työntekijää.

Lisätietoja antaa

Harry Ollila, Maajohtaja, Koillis-Aasia

sähköposti: [email protected] tai puhelin +86 13 7889 03876

Tämä lehdistötiedote sekä ladattava kuva löytyvät internetsivultamme osoitteesta www.konecranes.com.

KCI Konecranes on maailman johtava uudenaikaisiin nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konepajakonserni. KCI Konecranes on myös maailman johtava raskaiden prosessinostureiden toimittaja sekä satamien ja telakoiden erikoisnostureiden maailmanlaajuinen toimittaja. Vuonna 2004 konsernin liikevaihto oli 728 milj. euroa. Konsernilla on 5000 työntekijää 35 maassa eri puolilla maailmaa.