KCI Konecranes toimittaa RTG-nostureita Kaliforniaan

Long Beachin satamassa toimiva California United Terminals (CUT) on tilannut KCI Konecranesilta viisi 16-pyöräistä kumipyöräkontti (Rubber Tired Gantry, RTG) -nosturia. CUT on uusi asiakas KCI Konecranesille, ja tilaus vahvistaa entisestään KCI Konecranesin asemaa Yhdysvaltain länsirannikolla. Tilaus tehtiin vuoden 2005 neljännellä vuosineljänneksellä ja nosturit toimitetaan vuoden 2006 elokuun loppuun mennessä. Tilauksen arvoa ei julkaista.

CUT:lla on vaikuttava historia rahdinkäsittelyssä, ja terminaali sijaitsee lähellä Long Beach -moottoritietä. Sijainti luo nopeimman kauttakulkuyhteyden koko eteläiseen Kaliforniaan ja edelleen etelään. Vastatakseen kasvavaan kontinkäsittelyvolyymiin CUT korvaa terminaalin konttialueen nykyiset, diesel-hydrauliset nosturit RTG-nostureilla.

”Tämä investointi auttaa meitä hoitamaan asiakkaidemme rahdin käsittelyn nopeammin ja kustannustehokkaammin”, sanoo California United Terminalsin toimitusjohtaja Mike Lingerfelt. ”Valitsimme KCI Konecranesin RTG-nosturit, koska halusimme täysin sähkökäyttöiset, kilpailijoitaan tuottavammat ja ympäristöystävälliset nosturit, joissa on ylivoimainen heilunnanestojärjestelmä.”

”Tiedämme, että RTG-nostureiden uusi sukupolvi on yksi KCI Konecranesin tuotevalikoiman lippulaivoista, ja että nostureiden suunnittelu, tekniikka ja rakenne ovat kiistatta maailman huippua”, Lingerfelt jatkaa. ”Jos kaikki toimii odotustemme mukaisesti, uskomme yhteistyön KCI Konecranesin kanssa tiivistyvän Long Beachin terminaalin lisäksi myös Tacoman kaupungissa Washingtonissa sijaitsevassa sisaryhtiössämme Washington United Terminalsissa.”

Konttinostureiden myyntipäällikkö Tuomas Saastamoinen toteaa, että CUT on KCI Konecranesille uusi asiakas, joten maailmanlaajuisen markkinaosuuden kasvattaminen jatkuu. ”Aikaisemmat yhdysvaltain tilauksemme ovat keskittyneet itärannikolle ja Meksikonlahdelle. Olemme iloisia, että länsirannikon terminaali operaattorit painottavat valinnassaan nosturin käytön alhaisempia kokonaiskustannuksia.”

RTG-nosturin tekniset ominaisuudet

16-pyöräisten RTG-nosturien nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat pinota kuusi konttia päällekkäin. Pukin jalkojen väliin mahtuu ajoradan lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Nostureissa on käytetty viimeisintä ohjaus- ja automaatioteknologiaa: niissä on muun muassa tarkkuuskohdistus- ja heilunnanestojärjestelmät. Suuret liikenopeudet nostossa, vaunun liikkeessä ja nosturin ajossa takaavat tehokkaan kuormankäsittelyn. KCI Konecranesin omat vaihtovirtakäytöt lisäävät laitteen luotettavuutta.

Kaikki päätoiminnot ovat sähkömekaanisia, eikä niissä käytetä lainkaan hydrauliikkaa. Nämä ominaisuudet vähentävät kunnossapitokustannuksia ja haitallisia päästöjä. Tehokkaiden moottoreiden ja pakokaasuja vähentävän teknologian ansiosta polttoaineen kulutus laskee ja päästöt vähenevät. Kehittyneet äänenvaimentimet puolestaan alentavat melutasoa huomattavasti. Tuottavuus, alhaiset käyttökustannukset ja polttoaineen kulutus, vähäiset haitalliset päästöt sekä markkinoiden korkein käyttövarmuus tekevät RTG-nostureista alansa ykkösiä.

Lisätietoja antaa:

Tuomas Saastamoinen, myyntipäällikkö, konttinosturit
Sähköposti: [email protected] tai puh. 020 427 2662

Tämä lehdistötiedote sekä ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Kuvateksti:
“KCI Konecranes toimittaa RTG-nostureita Kaliforniaan.”

California United Terminalsin historia rahdinkäsittelyssä ulottuu vuoteen 1920. Konttien ja kappaletavaran käsittelyyn erikoistunut CUT on tunnettu nopeasta ja tehokkaasta lastinkäsittelystä ja korkeatasoisesta asiakaspalvelusta. Se sijaitsee strategisesti hyvässä paikassa Long Beach -moottoritien eteläpäässä ja luo nopeimman kauttakulkuyhteyden koko eteläiseen Kaliforniaan ja edelleen etelään.

KCI Konecranes on maailman johtava nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konserni, jonka huoltotoiminta kattaa kaikkien valmistajien nosturimerkit. KCI Konecranesin tuotevalikoimaan kuuluvat kevyet nostolaitteet, raskaat prosessi- ja telakkanosturit sekä konttien ja kappaletavaran käsittelyyn tarkoitetut erikoisnosturit, kuten konttikurottajat ja haarukkatrukit. Vuonna 2004 konsernin liikevaihto oli 728 milj. euroa. Konsernilla on 5700 työntekijää 35 maassa eri puolilla maailmaa. KCI Konecranes on listattu Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCI1V).