KCI Konecranesille iso tilaus intialaiselta terästehtaalta

Yksi Intian johtavista teräksen tuottajista, Bhushan Steel & Strips Ltd, on tilannut KCI Konecranesilta neljä kuuman metallin valunosturia. Tilaus vahvistaa KCI Konecranesin asemaa Intian nopeasti kasvavilla nosturimarkkinoilla. Nyt tilatut nosturit toimitetaan vuoden 2007 aikana. Tilauksen arvo on yli 10 milj. euroa.

Intian nopeasti kasvavan terästeollisuuden odotetaan kolminkertaistavan vuosittaisen terästuotantonsa 35 miljoonasta tonnista yli 100 miljoonaan tonniin seuraavan viiden vuoden aikana. Bhushan Steel & Strips on yksi Intian merkittävimmistä kylmävalssatun, galvanoidun ja erikoisteräksen valmistajista, ja se johtaa maan kylmävalssatun teräksen valmistuksen teknologista kehitystä. Bhushan Steel & Stripsin tilaus on osa yrityksen laajentumisohjelmaa ja vastaa terästuotteiden kysynnän nopeaan kasvuun. Nosturit toimitetaan uuteen, Orissaan rakennettavaan terästehtaaseen.

“Olemme toimittaneet nostureita Intian markkinoille 1990-luvun alusta lähtien. Bhushan Steel & Strips on KCI Konecranesille uusi asiakas ja lisää entisestään toimintaamme maassa”, Kari Wallgren, johtaja, prosessinosturit toteaa. ”Valtavien rautamalmi- ja hiilivarantojensa ansiosta Intialla on mahdollisuudet kehittyä yhdeksi maailman johtavista teräksen tuottajista, ja tämä tilaus vahvistaa asemaamme Intian terästeollisuuden nosturitoimittajana.”

Bhushan Steel & Strips Ltd:n toimitusjohtaja Neeraj Singal toteaa: ”Aikaisemmin johtaville teräksen tuottajille, kuten yhdysvaltalaiselle Nucorille ja intialaiselle Essar Steelille, toimitettujen nostureiden huippusuorituskyky ja luotettavuus saivat meidät valitsemaan uudelle tehtaallemme KCI Konecranes -teknologiaa.”

KCI Konecranes sai vuoden 2005 aikana isot terästehdasnosturitilaukset myös puolalaiselta Mittal Steeliltä, yhdysvaltalaiselta SeverCorr LLC:ltä, sekä venäläiseltä Magnitogorsk Iron & Steel Worksilta ja West Siberian Iron & Steel Plantilta.

Nostureiden tekniset ominaisuudet

Nosturit on suunniteltu 305 tonnin prosessi- ja 375 tonnin kunnossapitokäyttöön. Ne on tarkoitettu korkeimpaan käyttöluokkaan ja täyttävät kaikkein tiukimmat turvallisuusmääräykset. Neljä pääkannattajaisten nostureiden jänneväli on yli 33 metriä, ja ne on varustettu 85/15T-apuvaunuilla. Toimitettavissa nostureissa on ilmastoidut sähköhuoneet, KCI Konecranes DynAReg verkkoonjarrutuslaitteilla varustetut DynA-taajuusmuuttajat ja patentoitu DynAPilot-heilunnanestojärjestelmä puoliautomaattipaikoituksella. Kaikki päätoiminnot ovat sähkömekaanisia, joten asiakkaan kuormien käsittely on tehokasta ja turvallista.

Lisätietoja antavat:

Kari Wallgren, johtaja, prosessinosturit
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2250

Teuvo Rintamäki, finanssijohtaja
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2040

Tämä lehdistötiedote sekä ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Kuvateksti:
“KCI Konecranesille iso tilaus intialaiselta terästehtaalta.”

Bhushan Steel &Strips Ltd on yksi Intian merkittävimmistä kylmävalssatun, galvanoidun ja erikoisteräksen valmistajista, ja johtaa maan kylmävalssatun teräksen valmistuksen teknologista kehitystä. Asiakaspalveluun ja laatuun sitoutuneella yrityksellä on asiakkaita ympäri maailmaa ja lukuisilta eri teollisuuden aloilta.

KCI Konecranes on maailman johtava nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konserni, jonka huoltotoiminta kattaa kaikkien valmistajien nosturimerkit. KCI Konecranesin tuotevalikoimaan kuuluvat kevyet nostolaitteet, raskaat prosessi- ja telakkanosturit sekä konttien ja kappaletavaran käsittelyyn tarkoitetut erikoisnosturit, kuten konttikurottajat ja haarukkatrukit. Vuonna 2005 konsernin liikevaihto oli 971 milj. euroa. Konsernilla on 5 900 työntekijää 38 maassa eri puolilla maailmaa. KCI Konecranes on listattu Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCI1V).