KCI Konecranesin nosturit Ekokemin jätevoimalaan

KCI Konecranes toimittaa Ekokemin jätevoimalallle Riihimäelle kaksi täysin automaattista kahmarinosturia. Nosturit toimitetaan vuosien 2006 ja 2007 aikana. Kauppahintaa ei julkisteta, mutta tyypillisesti yhden tämän tyyppisen nosturin arvo liikkuu 400 000 ja 550 000 euron välillä.

”Muissa pohjoismaissa uuden sukupolven energiahyödyntämislaitoksia on jo runsaasti. Myös Suomeen on suunnitteilla toistakymmentä vastaavaa laitosta, jotka rakennetaan seuraavan 6-8 vuoden kuluessa. KCI Konecranes on Pohjoismaiden markkinajohtaja vastaavanlaisten nostureiden toimittajana”, Myyntipäällikkö Esko Kuparinen kertoo.

Ekokemille toimitettavat nosturit ottavat jätteen vastaan, varastoivat ja sekoittavat sen tasalaatuiseksi sekä syöttävät sen polttosuppiloon. Toimitettavat 6,3 m3:n kahmarinosturit edustavat omassa kokoluokassaan KCI Konecranesin viimeisintä ja edistyksellisintä tekniikkaa: niiden ominaisuuksia ovat muun muassa miehittämätön automaatio, moderni nosturivalvomo ja uusinta tekniikkaa olevat sähkökäytöt.

EU:ssa nykyisin voimassa oleva lainsäädäntö edellyttää kaikilta jätteenpolttolaitoksilta samoja normeja niin päästöjen kuin muunkin toiminnan laadun suhteen. Ekokemin yhdyskuntajätettä hyödyntävä laitos on ensimmäinen Suomeen rakennettava uuden polven laitos. Se käyttää vuodessa 150 000 tonnia yhdyskuntajätettä, joka jalostetaan sähköksi ja kaukolämmöksi.

Lisätietoja antaa

Myyntipäällikkö Esko Kuparinen, puh. 020 427 4220,
sähköposti [email protected]

KCI Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistuneista konserneista. Yrityksen huoltotoiminta kattaa kaikkien valmistajien nosturimerkit. KCI Konecranesin tuotevalikoimaan kuuluvat kevyet nostolaitteet, raskaat prosessi- ja telakkanosturit sekä konttien ja kappaletavaran käsittelyyn tarkoitetut erikoisnosturit, kuten konttikurottajat ja haarukkatrukit. Vuonna 2005 konsernin liikevaihto oli 971 milj. euroa. Konsernilla on 7 000 työntekijää 38 maassa eri puolilla maailmaa. KCI Konecranes on listattu Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCI1V).