KCI Konecranes toimittaa RTG-nostureita Espanjaan

Dragados S.P.L. on tehnyt KCI Konecranesille kahdeksan kumipyöräkonttinosturin (Rubber Tyred Gantry, RTG) lisätilauksen. Nosturitilaus on osa Dragadosin Valencian satamassa sijaitsevan konttiterminaalin laajennusta. Dragados on yksi Espanjan johtavista satama- ja logistiikkaoperaattoreista, ja erikoistunut konttien käsittelyyn. Nosturit toimitetaan vuoden 2007 aikana. Tilauksen arvo on noin 9 miljoonaa euroa.

Dragados S.P.L toimii Valencian satamassa, joka sijaitsee strategisesti tärkeällä paikalla Espanjan itäisellä Välimeren rannikolla. Nyt tilatut kahdeksan RTG-nosturia nostavat terminaalin konttien käsittelykapasiteetin yhä nopeammalle, turvallisemmalle ja tehokkaammalle tasolle.

Dragadosilla on vakuuttava kokemus sekä koti- että ulkomaan satamatoiminnoista, ja yrityksen konttiterminaalien kautta kulkee noin 30 prosenttia Espanjan koko konttiliikenteestä. Tähän päivään mennessä KCI Konecranes on toimittanut yli 70 RTG-nosturia Välimeren alueella toimiville asiakkailleen, joukossa muun muassa Dragadosin Valencian ja Malagan satamien terminaalit.

“Espanja on selkeästi yksi Euroopan tärkeimmistä kontinkäsittelylaitteiden markkinoista, ja tämä on heidän kolmas lisätilauksensa KCI Konecranesilta. Dragados tilasi ensimmäiset RTG-nosturinsa vuonna 2004, ja lisätilaukset ovat paras osoitus teknologiamme ja palveluidemme menestyksestä”, sanoo RTG-nostureiden myynti- ja tuotepäällikkö Aku Lehtinen.

Nostureiden rakenteet valmistetaan Puolassa ja komponentit Suomessa.

RTG-nostureiden tekniset ominaisuudet

Kahdeksanpyöräisten ja täysin sähkökäyttöisten RTG-nostureiden nostokapasitetti on 50 tonnia. Nosturit voivat pinota kuusi konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. RTG-nostureiden ominaisuudet tekevät niistä helppokäyttöisiä ja ympäristöystävällisiä. Nosturit on varustettu uusimmalla teknologialla, kuten ainutlaatuisella lastinvalvontajärjestelmällä. Suuret liikenopeudet nostossa, vaunun liikkeessä ja nosturin ajossa takaavat tehokkaan kuormankäsittelyn.

RTG-nostureiden tehokkuus, alhaiset kunnossapitokustannukset, taloudellinen polttoaineen kulutus, vähäiset päästöt ja teollisuudenalan lyhyimmät seisonta-ajat ovat tehneet niistä maailman johtavan RTG-mallin.

Lisätietoja antaa Aku Lehtinen, myynti- ja tuotepäällikkö, RTG-nosturit Sähköposti: [email protected] tai puh. 020 427 2665

Tämä lehdistötiedote sekä ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme osoitteesta www.konecranes.fi.

Kuvateksti: “Dragados tilaa uusia RTG-nostureita Valencian satamaan”

Dragados S.P.L. on osa johtavaa espanjalaista rakennusalan yritystä, ACS-konsernia. Dragadosin tavoitteena on nousta johtavaksi satama- ja logistiikkaoperaattoriksi sekä Espanjassa että ulkomailla. Yritys toimii kaikissa Espanjan satamissa ja suurimmissa kaupungeissa. Sillä on toimintaa myös Ranskassa, Portugalissa, Italiassa, Marokossa, Chilessä, Dominikaanisessa tasavallassa ja Kiinassa. Yhtiön toiminta jakaantuu kuuteen pääalaan: satamapalvelut, laiva- transito- ja yhdistelmäliikenne sekä logistiikka- ja tukipalvelut. Satamatoimintoihin kuuluvat tavarankäsittelyyn sekä transito- ja laivaliikenteeseen liittyvät toiminnot, jotka muodostavat 70 prosenttia Dragadosin liikevaihdosta. Loput 30 prosenttia tulevat muista liiketoiminnoista.

KCI Konecranes on maailman johtava nostolaiteratkaisuihin ja kunnossapitopalveluihin erikoistunut konserni, jonka huoltotoiminta kattaa kaikkien valmistajien nosturimerkit. KCI Konecranesin tuotevalikoimaan kuuluvat kevyet nostolaitteet, raskaat prosessi- ja telakkanosturit sekä konttien ja kappaletavaran käsittelyyn tarkoitetut erikoisnosturit, kuten konttikurottajat ja haarukkatrukit. Vuonna 2005 konsernin liikevaihto oli 971 milj. euroa. Konsernilla on 5 900 työntekijää 38 maassa eri puolilla maailmaa. KCI Konecranes on listattu Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCI1V).