Konecranes sai ison RTG-nosturitilauksen Espanjasta

Konecranesin uusi asiakas Grupo Boluda Corporacion Maritima on tilannut kahdeksan RTG (Rubber Tired Gantry) -nosturia, ja Dragados S.P.L. tekee kuuden RTG-nosturin lisätilauksen Valencian satamassa toimivaan Maritima Valenciana -terminaaliinsa. Molemmat tilaukset tehtiin maaliskuussa 2007, ja nosturit toimitetaan tammikuussa 2008. Tilausten kokonaisarvo on yhteensä noin 15 miljoonaa euroa.

Grupo Boluda Corporacion Maritima on yksi Espanjan suurimmista merenkulkualan yrityksistä, ja mukana käytännössä kaikilla merenkulun eri osa-alueilla. Säilyttääkseen johtavan asemansa ja pystyäkseen vastaamaan laivanomistajien korkeisiin odotuksiin yritys kunnostaa terminaalejaan La Luzissa, Las Palmasissa ja Surestessa, Alicantessa. Viisi RTG-nosturia toimitetaan La Luz -terminaaliin ja kolme Terminales Maritímas del Sureste -terminaaliin. Konecranesin saaman tilauksen syntymistä edesauttoivat sekä Konecranesin vahva maine Espanjassa että RTG-nosturin sähkömekaaniset ominaisuudet, jotka vähentävät sekä huoltokustannuksia että päästöjä.

Konecranes on nyt johtava RTG-nostureiden toimittaja Espanjassa ja odotamme Grupo Boludan kanssa menestyksellisiä liikesuhteita myös tulevaisuudessa, sanoo Aku Lehtinen, johtaja, RTG-nosturit.

Dragados S.P.L on Espanjan johtava logistiikkaoperaattori. Yrityksen Valencian satamassa sijaitsevan Maritima Valenciana -terminaalin laajennustyön tavoitteena on tehdä työskentelystä turvallisempaa ja tuottavampaa. Dragados S.P.L.:n ensimmäinen Konecranes RTG-nosturi toimitettiin vuonna 2005 ja sen jälkeen yritys on tehnyt viisi RTG-nostureiden lisätilausta. Dragadoksen viimeisin tilaus osoittaa Konecranesin pystyvän toimittamaan huippulaatuisia laitteita, jotka edustavat viimeisintä teknologiaa.

Kahdeksanpyöräisten RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia. Ne pystyvät pinoamaan kuusi konttia päällekkäin ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajoradan lisäksi kuusi konttia rinnakkain.

Lisätietoja antavat:

Ammattilehdet
Aku Lahtinen, Johtaja, RTG-nosturit
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2665

Talouslehdet ja analyytikot
Paul Lönnfors, Sijoittajasuhdepäällikkö
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2050

Tämä tiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi

Kuvateksti:
Konecranes toimittaa RTG-nostureita Espanjaan.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2006 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 1 483 milj. euroa. Yrityksellä on 7 500 työntekijää ja yli 370 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).