Konecranes-konttilukeille läpimurto Saksassa

Konecranes sai elokuussa tärkeän tilauksen saksalaiselta Eurogate Container Terminal Hamburg GmbH konttiterminaali- ja logistiikkayritykseltä. Tilaukseen sisältyvät kymmenen konttilukkia ja niiden takuuajan kattava huoltosopimus. Konttilukit toimitetaan helmikuussa 2008. Tilauksen arvoa ei julkisteta, mutta tämän tyyppisten laitteiden hinta vaihtelee 650 000 euron ja 850 000 välillä, riippuen varustelutasosta.

Eurogate Container Terminal Hamburg GmbH on osa Euroopan suurinta terminaalioperaattoria, Eurogate Group-yritystä. Eurogate Groupilla on yhteensä yhdeksän terminaalia, joista se parhaillaan investoi Bremerhaveniin ja Hampuriin. Konecranes-konsernilta tilatut konttilukit toimitetaan Hampuriin korvaamaan terminaalin vanhaa kalustoa ja kasvattamaan terminaalin kapasiteettia vastaamaan lisääntyneisiin tarpeisiin. Eurogate valitsi Konecranes-laitteet niiden viimeisimmän teknologian ja hyvien huoltopalveluiden takia.

Tämä tilaus on meille strategisesti erittäin tärkeä, sanoo Helmut Hemesath, johtaja, Konecranes. Tämä on Konecranes-konsernin ensimmäinen nosturitoimitus Eurogatelle. Yrityksellä on melkein 300 konttilukkia, joten se on yksi alan suurimmista asiakkaista. Tilaus on meille merkittävä referenssi ja tärkeä askel konttilukkimarkkinoilla.

Tilatut konttilukit edustavat alan uusinta teknologiaa: niissä on muun muassa Konecranes-konsernin uudet, kehitetyt ohjaus- ja jarrutusjärjestelmät. Konttilukkien nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat pinota neljä konttia päällekkäin. Konttilukkeja käytetään konttien siirtämiseen ja pinoamiseen sataman konttipihalla.

Lisätietoja antavat:
Lehdistö
Jyrki Melaanvuo, Johtaja, Yard cranes
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: 020 427 2666

Talouslehdet ja analyytikot
Mikko Uhari, Raskasnostolaitteet liiketoiminta-alueen johtaja
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2500

Tämä tiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Kuvateksti:
Konecranes toimittaa kymmenen konttilukkia Eurogate Container Terminal Hamburg GmbH:lle.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2006 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 1 483 milj. euroa. Yrityksellä on 8 000 työntekijää ja yli 370 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com